Vas Vármegyei Gazdasági Magazin 2024-2025 / TOP100+100

Opel: azautóiparhelyi ésglobáliskérdéseire az innovatívtöbb lábon állásaválasz Nőként ez azért ma Magyarországon még mindig kuriózumnak számít. Megszokta már ezt a pozíciót, különös tekintettel arra, hogy szinte frissiben kapott egy Covid járványt? Tulajdonképpen igen, hiszen gyárigazgatói kinevezésem előtt működtetési igazgatói pozícióban voltam, így nagyon sok gyártási funkció tartozott hozzám. Közvetlen munkatársa voltam az akkori gyár- igazgatónak, aki csapatjátékos volt, így szerves része lehettem a vállalatirányításnak. Ami működésünkre az a jellemző, hogy nagyon erős a kooperáció a menedzsment tagjai között, illetve minden más területen is, emiatt olyan nagy változást a kinevezés nem jelentett a munkámban, inkább a felelősség lett nagyobb, amit vállalnom kell a vállalat élén. Ami a Covidot illeti: az autóipart általában is meghatározza a krízismenedzsment, és azért az európai gazdaságban is bőven volt krízis az elmúlt 25 évben, így amikor nálunk többletfeladatot hoztak a szerkezeti átalakulások, tulajdonosváltások, a Covid nem okozott különleges helyzetet. Az ilyen nagy vállalatoknakmegvan az az előnye, hogy bár döntéshozataluk nehézkesebb, védelmi funkciójuk jobban működik, és mi ezt jó ki tudtuk használni bármely válság idején. A szentgotthárdi gyár már négy éve a Stellantis csoport tagja. Melyek voltak a legjelentősebb változások a vállalat életében az eltelt időszakban? A tulajdonosi struktúraváltás mellett értelemszerűen a termékváltás is újdonságot jelentett. A GM után a PSA alá tartozó termékeket kezdtük el gyártani, Európában így sokkal több autógyárnak szállítunk be. A benzines motorgyártásban az egyik zászlóshajója vagyunk a Stellantisnak, ami azt jelenti, hogy széles a skála, ahova gyártunk, de igazából a napi működésben olyan nagy változást nem jelentett a tulajdonosváltás. Természetesen az, hogy mondjuk egy amerikai vagy német vállalati kultúra helyett kaptunk egy francia-olasz vállalati kultúrát, ahhoz alkalmazkodni kellett, de az, hogy nekünk tökéletesminőségben, hatékonyan kell gyártanunk, ezek az elvárások nem változtak. A szentgotthárdi gyárnak ez az egyik legnagyobb erőssége, és erre az értékre tudunk támaszkodni a Stellantis berkein belül is. 1992. március 13-án gördült le az első Astra a szentgotthárdi Opel gyárban. MesicsOlívia öt évvel későbbmár a cégmunkatársa volt. Tizenhat évet töltött HR, hét évet pedig gyártási területen. Tanár, szociológus, közgazdász végzettséggel és Phd fokozattal rendelkezik. Többek között HR igazgatóként, termelési igazgatóként, működtetési igazgatóként, stratégiai tervezési vezetőként dolgozott, 2020. október 19-től a vállalat gyárigazgatója, ügyvezetője. 43 INTERJÚ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIzNzg=