Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az vmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Kinek lesz kötelező online fizetés lehetőségét is biztosítaniuk januártól?

2020. december 10.

Jövő január 1-jétől a pénztárgéphasználatra kötelezett kereskedőknek biztosítaniuk kell az elektronikus fizetés lehetőségét, és annak folyamatos rendelkezésre állását.

Aki online pénztárgép használatára kötelezett, annak kötelező lesz bármilyen formában, de elektronikus fizetési lehetőséget biztosítaniuk vevőik számára. Fontos egyben az is, hogy ez elérhető és rendelkezésre álló legyen, azaz a vevő döntése alapján bármikor élhessen ezzel.

Sokaknak egyértelmű, hogy a kötelezettek közé tartoznak-e, de szeretnénk most támpontokat adni azoknak is, akik még nincsenek ezzel tisztában, vagy nem egyértelmű számukra a jogszabály.

A törvényi kötelezettség alapján a Magyar Kormány az online pénztárgép használatához kötötte a bankkártya terminál használatát. Azonban az idei évben több olyan pénzügyi jogszabályozás változás is történt, ami bonyolíthatja a kérdést.

Például most már minden vállalkozás és egyéni vállalkozó is köteles a kiállított számláit beküldeni a NAV-nak, ami szintúgy egy online felületen történik. Azonban fontos tudni, ez nem online pénztárgép! Minden vállalkozás beküldi ugyan online a számláit, de ettől nem mindenki használ online pénztárgépet is.

Kinek kell 2021-től bankkártyaterminált használnia?

A jogszabály szerint általánosságban elmondható, hogy:

  • gyógyszertárak,
  • autó- és motorszerelők és alkatrész kereskedők,
  • taxisok,
  • éttermek, kocsmák, büfék, szórakozóhelyek,
  • szállodák, panziók,
  • pénzváltók,
  • plasztikai sebészeti rendelők,
  • mosodák és ruhatisztítók
  • uszodák, edzőtermek, wellness szolgáltatók,
  • webáruházak,
  • utazási irodák,
  • kölcsönzők és
  • kiskereskedők

kötelesek bankkártya elfogadást biztosítani vevőik számára.

https://adozona.hu/afa/Itt_a_lista_hogy_januartol_kiknek_kell_onli_CA8RSJ#utm_source=adozona.

Mit kell tenni akkor, ha kötelező előírást a vállalkozás terminállal akarja biztosítan?

A válasz egyszerű: Keresnie kell egy számára megfelelő szolgáltatót, és megrendelnie tőle a szolgáltatást.

Ezt érdemes mihamarabb megtenniük a vállalkozóknak, a januári határidő közeledtével ugyanis egyre többen és többen rendelik majd meg a POS terminált – ez pedig azt is jelenti, hogy a szolgáltatók túlterheltté válhatnak, az utolsó hetekben nagy eséllyel megnövekszik majd az idő, ami alatt egy-egy ügyfél igényét ki tudják elégíteni, hiszen egyszerre több tízezer szerződéskötéssel és üzembe állítással kell majd foglalkozniuk.

Bankkártyaterminál állami támogatással

Jelenleg a 100%-ban magyar tulajdonú és egyben bankfüggetlen Fizetési Pont az az utolsó POS terminál szolgáltató a piacon, ahol még mindig igényelhető 80 000 forint vissza nem térítendő állami támogatás, feltéve, hogy 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál az adott vállalkozásnál. Kérhetik a támogatást azok is, akik első alkalommal igényelnek terminált, de azok is, akik már korábban beszerezték, azonban most lecserélnék azt.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az első hónapokban nemhogy költséget nem jelent a terminál, de még plusz pénzt is hoz úgy, hogy még bele sincs számolva a kártyás fizetés lehetősége miatti várható pluszbevétel.

A Fizetési Pont a terminálbeszerzés előtt álló kereskedők számára további kedvezményes ajánlattal igyekszik megkönnyíteni az átállást: az első 6 hónapban elengedik a számlavezetés teljes díját. A kedvezmény, illetve a 80.000 forintos vissza nem térítendő állami támogatás igénybevétele a Fizetési Pont weboldalán intézhető el, online szerződéskötés útján.

További információ ITT olvashatók.

A POS-terminálokról további hasznos információ érhető el az alábbi weboldalakon:

hu&utm_medium=email&utm_campaign=ado_daily&utm_content=201609_old_subscribed

http://gazdasagportal.hu/index.php/elfogynak-e-decemberben-a-bankkartya-terminalok/

http://bankkartya.hu/hirkategoria/hirek/cikk/honnan-tudom-kotelezo-e-bankkartya-terminalt-hasznalnom

https://profitline.hu/Hol-kell-a-legkevesebbet-fizetni-a-bankkartya-terminalert-414515

https://metropol.hu/eletmod/tech/most-megtudod-melyik-bankkartya-terminal-a-tokeletes-az-uzleted-szamara-93583/

Az egyik vezető hazai pénzintézet -OTP Bank-  közreműködésével összegyűjtöttük az elérhető elektronikus fizetési megoldásokat, amellyel a vállalkozások megfelelnek a törvényi rendelkezésnek:

Bankkártya elfogadás - Kinek ajánljuk?

  • 30 millió Forint éves árbevétel feletti vállalkozásoknak;
  • azoknak, akik tevékenységük alapján jogosultak cafeteria típusú kártyák (pl.: SZÉP, egészségpénztári) elfogadására – árbevételi határtól függetlenül, akár újonnan alakult cégnek is.
  • Bővebben: POS terminál

Azonnali fizetési rendszer - Kinek ajánljuk?

  • 30 millió Forint éves árbevétel alatti vállalkozásoknak a fenntartható díjstruktúra miatt.
  • Bővebben: Azonnali fizetési rendszer

Simple Business - Kinek ajánljuk?

  • Az applikációt kifejezetten az olyan kereskedőknek és egyéb szolgáltatóknak fejlesztették ki, akik egy megbízható, egyszerű megoldást keresnek az elektronikus fizetési lehetőség biztosításához.
  • Aki nem szeretne POS terminált működtetni, helyette előnyben részesíti a QR és linkes fizetést (bankkártyával és átutalással).
  • Bővebben: Simple Business

Az év végi határidőhöz közeledve előfordulhat, hogy az elektronikus fizetési megoldások iránti komoly érdeklődés miatt lelassulnak a feldolgozási és telepítési folyamatok. Ne hagyja utolsó pillanatra az ügyintézést!

https://adozona.hu/afa/Itt_a_lista_hogy_januartol_kiknek_kell_onli_CA8RSJ#utm_source=adozona.