A DÁP törvény 46.§ szerint 2025.01.16-tól a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatása már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazással lesz használható.
Emiatt a kötelezettség miatt a szíves figyelmébe ajánljuk az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, amelynek igénybevételével az ügyfelek még nagyobb bizalommal használhatják az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat.
Az Ügyfélkapu+ lényege, hogy a szolgáltató magasabb azonosítási szintet követel meg a beléptetésnél. Ezt nevezik kétfaktoros azonosításnak, ahol a jelszó alapú azonosítást egy második faktorral, egy kóddal egészíti ki a rendszer. A kódot a felhasználó mobil eszközén lévő hitelesítő alkalmazás generálja, 30 másodpercenként frissül, így nincs szükség internetkapcsolatra az alkalmazás használatához.
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás ingyenesen igényelhető, csupán Ügyfélkapu regisztrációra és egy mobil eszközre van szükség az üzemeltetéséhez. Az igénylést az Ügyfélkapu (gov.hu) felületen lehet elindítani, ahol az ügyfélkapus bejelentkezést követően az „Ügyfélkapu+ igénylése” funkcióra kattintva lehet a szolgáltatást megrendelni.
A Menedzser Praxis Szakkiadó és Gazdasági Tanácsadó Kft. Oktatási és Képzési Csoport díjmentes online szakmai napot tart az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról és az azzal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról.
Az online szakmai nap témái:
- Hogyan aktiváljuk az Ügyfélkapu+ szolgáltatást?
- Hogyan működik a kétfaktoros azonosítás?
- Az ÁNYK csoportos beküldési funkcióját használva bevallásonként kell majd új kódot kérni?
- Ha meghatalmazással dolgozom kinek az okos telefonját párosítjuk a rendszerhez?
- Mit tudok Ügyfélkapu+ szolgáltatással intézni?
- Kötelező Ügyfélkapu+-ra váltani?
- Egy QR- kód több mobil eszközre is beolvasható?
- Milyen mértékben érinti a könyvelői folyamatokat az azonosítási szolgáltatás változása?
A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött. A következő linken lehet regisztrálni a szakmai napra: Ügyfélkapu plusz 2024 2 órában (tannap.hu)