Figyelmükbe ajánljuk a Menedzser Praxis Kft. „Hogyan és mire használhatom a NAV eÁFA rendszerét?” című, 2024. február 13-án 10:00-12:00 között tartandó online eseményét.
Az előadás keretében a résztvevők körüljárják, hogyan csökkenti az adminisztrációt, illetve hogyan hat a vállalkozások működésére és a könyvelők napi munkájára az eÁFA rendszere.
A rendszer használatát illetően sok kérdés merül fel a pénzügyi számviteli szakemberekben, ezen kérdések megválaszolásában segít Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke, adószakértő, aki lépésről lépésre mutatja be hogyan kell az eÁFA rendszerben bevallást készíteni.
Az ingyenes, online eseményre a regisztráció ide kattintva érhető el.
Előzmény:
A NAV 2024. év első napján elindította az elektronikus áfarendszert, az eÁFÁ-t. Az eÁFA-ban először 2024. február 1-jétől nyújtható be áfabevallás..
A NAV központi elérhetőségeket tett közzé, melyeken a rendszerrel kapcsolatos kezdő lépésekben segítenek a vállalkozóknak.
Webes alkalmazás
- telefonon, a NAV Infóvonalán, a 1819-es számon (általános kérdésben az 1->1->1-es menüpontot választva, informatikai jellegű probléma esetén az 1->3-as menüpontban);
- e-mailen az eÁFA jogi vagy informatikai tárgy kiválasztásával.
Gépi interfész
Az eÁFA-rendszer gép-gép kapcsolatának tesztelésével kapcsolatos kérdések
- az eafa_m2m@nav.gov.hu e-mail-címen vagy
- a GitHubon.
További információkat az eÁFA honlapján talál.