Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az vmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Euro 7: az EP támogatja a közúti kibocsátás csökkentését célzó új szabályokat

Szerző: Sajtóközlemény
2023. november 13.

A képviselők készek, hogy tárgyalásokat kezdjenek a kormányokkal a személygépkocsik, kisteherautók, buszok és teherautók károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új szabályokról.

 

 

Euro 7: az EP támogatja a közúti kibocsátás csökkentését célzó új szabályokat

   

 

Tisztább közúti járművek és jobb levegőminőség

Alacsonyabb kibocsátási határértékek a buszokra és a nehézgépjárművekre

A gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentését célzó intézkedések megfelelnek a nemzetközi szabványoknak

A képviselők készek, hogy tárgyalásokat kezdjenek a kormányokkal a személygépkocsik, kisteherautók, buszok és teherautók károsanyag-kibocsátásának csökkentését célzó új szabályokról.

A Parlament csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok (Euro 7) felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját. Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás (például nitrogén-oxidok, részecskék, szén-monoxid és ammónia) jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.

A képviselők egyetértenek a Bizottság által a személygépkocsik károsanyag-kibocsátására javasolt szintekkel, és a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján. Emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására. A Parlament azt is szeretné, ha az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.

További részletek a közelmúltban kiadott sajtóközleményben találhatók.

A jelentéstevő szerint

Alexandr Vondra (ECR, Csehország) jelentéstevő elmondta: „Sikeresen megtaláltuk az egyensúlyt a környezetvédelmi célok és a gyártók létfontosságú érdekei között. Kontraproduktív lenne olyan környezetvédelmi politikákat végrehajtani, amelyek mind az európai iparnak, mind a polgároknak ártanak. Kompromisszumunkkal minden érintett fél érdekeit szolgáljuk, és távol tartjuk magunkat a szélsőséges álláspontoktól."

Sajtótájékoztató

Alexandr Vondra jelentéstevő a szavazást követően november 9-én, csütörtökön, 13.30-kor a brüsszeli Anna Politkovszkaja sajtókonferenciateremben (SPAAK 0A50) tájékoztatja az újságírókat. A sajtótájékoztató élő közvetítése és felvétele itt megtekinthető a Parlament honlapján.

Következő lépések

A Parlament most már készen áll arra, hogy megkezdje a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges formájáról.

Háttér

A Bizottság 2022. november 10-én szigorúbb légszennyezőanyag-kibocsátási normákat javasolt a belső égésű motorral hajtott járművekre, függetlenül a felhasznált üzemanyagtól. A jelenlegi kibocsátási határértékek a személy- és kisteherautókra (Euro 6), valamint a buszokra, teherautókra és egyéb nehézgépjárművekre (Euro VI) vonatkoznak. Újdonságként az Euro 7-es javaslat foglalkozik a nem kipufogógáz-kibocsátással (a gumiabroncsokból származó mikroműanyagok és a fékekből származó részecskék), és az akkumulátorok tartósságára vonatkozó követelményeket is tartalmaz.

A jelentés elfogadásával a Parlament a polgárok azon elvárásainak tesz eleget, hogy támogassa a jó akkumulátor-élettartamra vonatkozó előírásoknak megfelelő elektromos járművek vásárlását, előmozdítsa a digitális és elektromos infrastruktúra kiépítését, és csökkentse az EU külföldi szereplőktől való energiafüggőségét, ahogyan azt az Európa jövőjéről szóló konferencia következtetéseinek 4(3), 4(6), 18(2) és 31(3) javaslata is kifejezi.

 

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.