Elérhető vált a Magyar Falu Program keretében a kistelepülési üzletek működési támogatásának pályázati felhívása. A Magyar Falu Program célja a kistelepülések hátrányainak enyhítése, így többek között az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, közszolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása, illetve olyan fejlesztések megvalósítása, amelyek vonzóvá teszik az ott élők, illetve a letelepedni szándékozók számára ezen településeket.
Az Agrárminisztérium pályázatot hirdet a Magyar Falu Program keretében az 5000 fő és ez alatti lakosságszámú településen működő élelmiszer- és hentesüzletek támogatására. A támogatás során rendelkezésre álló forrás összege 4 000 000 000 Ft. A jelen pályázati kiírás keretében nyújtott támogatás saját forrás nélkül, egy összegben folyósított 100%-os támogatási előlegként, vissza nem térítendő támogatásként biztosított, 100%-os támogatási intenzitású költségvetési támogatásnak minősül.
A támogatás felhasználása során kizárólag a kedvezményezettek által üzemeltetett, a pályázati eljárásban támogatást nyert kistelepülési élelmiszer- és hentesüzlet üzemeltetésével összefüggően elszámolt kiadások vehetők figyelembe.
A pályázatot kizárólag elektronikus úton, a Nemzetpolitikai Informatikai Rendszeren keresztül lehet benyújtani.
Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos videóban elmondta: minimum egy-, maximum hárommillió forintos támogatás igényelhető működési költségekre, rezsiköltségre, bérköltségre, bérleti díjra, karbantartás és áruszállítás költségére, a könyvelő díjára, új pénztárgép beszerzésére vagy a meglévő fejlesztésére, irodaszerekre, illetve tisztítószerek költségeire.
A pályázatok benyújtására az alábbi időszakban van lehetőség: 2025. június 16. 10:00 óra – 2025. július 16. 14:00 óra
Az elszámolható költségek
A támogatással érintett üzlet üzemeltetésével összefüggő működési költségek, például: az üzletben foglalkoztatott [beleértve a tulajdonost, amennyiben teljes munkaidőben (heti min. 36 óra) a boltban dolgozik] bruttó munkabére, amennyiben a foglalkoztatási jogviszony a pályázat kiírásának időpontját megelőzően már fennállt (egyéni vállalkozó esetén (1) vállalkozói jövedelem szerinti adózás esetén a vállalkozói kivét, (2) az átalányadózást alkalmazó biztosított egyéni vállalkozó esetén az átalányban megállapított személyi jövedelemadó köteles jövedelem, de legfeljebb a bruttó minimálbér 12 havi összegét meg nem haladó összeg számolható el, valamint a jövedelem után megfizetett közterhek;
az üzlet helyét biztosító ingatlan bérleti díja;
áram, víz, csatorna, szemétszállítás, fűtés költsége (és a kapcsolódó tüzelőanyag);
karbantartási költség;
áruszállítás költsége;
meglévő pénztárgép fejlesztése vagy új pénztárgép beszerzése;
könyvelői díj, könyvvizsgálói díj (nyilatkozathoz);
könyvelés díja;
ügyvédi/kamarai jogtanácsosi/közjegyzői díj (aláírás minta készítéséhez);
folyószámla vezetéséhez kapcsolódó költségek;
posta, telefon, internet előfizetés, irodaszer, tisztítószer költségek.
A nem elszámolható költségek köre
a) árukészlet költsége;
b) beruházási, felújítási költségek;
c) egyéb tárgyi eszköz beszerzés;
d) gépjárműbeszerzés, gépjármű üzemanyag költség;
e) saját tulajdonban lévő ingatlan bérleti díja;
A támogatott tevékenység időtartama 2025. március 1. – 2026. március 1.
További részletek a mellékelt pályázati kiírásban.