Mint ismert, 2021. január 1. óta kötelező minden hazai online pénztárgép mellett valamilyen elektronikus fizetést is elfogadni. A NAV most közzétette, hogy kell rögzíteni ezt a pénztárgép használata során.
2021. január 1. óta - a nem teljesítéssel kapcsolatos bírságolás tekintetében fél év türelmi idővel - kötelező a hazai online pénztárgépek mellett valamilyen elektronikus fizetést biztosítaniuk a kereskedőknek.
Ez lehet bankkártyás fizetés - a korábban csak készpénzes fizetést kínáló kereskedők döntő többsége valószínűleg ezt választotta, illetve választja majd legkésőbb a türelmi idő végéig -, de lehet bármilyen más elektronikus fizetési mód is.
Az elektronikus fizetési módok közé tartozik a tavaly elindult azonnali fizetési rendszer (AFR) is, melynél a fizetés átutalásként teljesül, beleértve a QR-kódos fizetést, vagy az ügyfélnek kényelmesebb megoldást, az új fizetési kérelem szolgáltatást is, melynél a kereskedő indítja a tranzakciót - a csoportos beszedéshez hasonlóan -, az ügyfélre csak egy jóváhagyás vár.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) most közzétette ajánlását azzal kapcsolatban, hogy az AFR rendszerre épülő tranzakciók pontosan hogyan rögzíthetők a pénztárgépek használata során.
A QR-kódos fizetés során bankkártya helyett a mobiltelefonnal fizethetünk azokban a kereskedelmi egységekben, ahol erre a kereskedő is felkészült (a kép illusztráció)Forrás:Shutterstock
Az ajánlás elsősorban az online pénztárgép forgalmazók, szervizek és műszerészek számára készült, és eloszlatja a korábbi esetleges bizonytalanságokat azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit vár el az adóhivatal a pénztárgép működése során az azonnali fizetési rendszerre (AFR) épülő fizetési megoldások használata esetében.
Az adóhatóság ajánlását követve kiderül, hogy az így teljesített fizetéseket pontosan hogyan kell rögzíteni a pénztárgépben.
A PDF-ként letölthető négyoldalas ajánlást innen lehet letölteni, de elérhető a mellékletben is.
Forrás: Nav.gov.hu