Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az vmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Ügyfélkapu+ tájékoztatás

2024. november 08.

DÁP törvény 46.§ szerint 2025.01.16-tól a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatása már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazással lesz használható. A regisztrációs folyamatról egy oktató videót talál cikkünkben.

A felhasználók már most regisztrálhatnak az Ügyfélkapu+-ra, ám a regisztrációt követően már csak az Ügyfélkapu+ fiókba lehetséges a belépés, a régi Ügyfélkapu fiókba nem. Amennyiben az Ügyfélkapuval rendelkezők nem regisztrálnak az Ügyfélkapu+-ra, nem tudnak belépni olyan felületekre, amelyekhez eddig Ügyfélkapus belépés volt szükséges. Ha valaki a DÁP-ra regisztrál, nem szűnik meg az Ügyfélkapu+ használatának lehetősége sem, 2026-tól a tervek szerint azonban már csak DÁP-pal lehet az elektronikus ügyeket intézni. A DÁP-ról bővebb információkat az Adópraxis cikkében olvashatnak.

Az Ügyfélkapu+ regisztrációjához szükséges egy hitelesítő alkalmazás letöltése, amely lehet akár a Google Play áruházból elérhető Google Authenticator, vagy a Microsoft Authenticator. A hitelesítő alkalmazásnál a fiókkészítést követően a QR-kód beolvasása fülre kattintva engedélyezni kell, hogy az alkalmazás képeket és videókat készíthessen használat közben.

Az Ügyfélkapu+ beállításához először az Ügyfélkapu fiókba kell belépni, majd a következő lépéseket megtenni:

  1. A bejelentkezést követően a menüpontoknál ki kell választani az Ügyfélkapu+ igénylését.
  2. Amennyiben már le van töltve egy hitelesítő alkalmazás, a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” fülre kell kattintani. Ha nincs letöltve az eszközre hitelesítő alkalmazás, az igénylő felületen több lehetséges autentikátor programot ajánl az Ügyfélkapu, amelyek letöltését követően szintén tovább lehet lépni az Ügyfélkapu+ igénylése fülre.
  3. Az Ügyfélkapu+ beállításához meg kell nyitni a mobilkészülékre telepített hitelesítő alkalmazást, majd le kell olvasni a képernyőn látható QR kódot.
  4. A QR kód leolvasását követően meg kell adni az Ügyfélkapuhoz tartozó jelszót, illetve a mobilalkalmazásban megkapott azonosítót, amelyet az autentikáló program mutat.
  5. Ha ezek a lépések megvannak, attól kezdve az autentikátor használatával lehet bejelentkezni az Ügyfélkapu+-ba.
  6. Ha törölni szeretné valaki a kétlépcsős autentikációt, akkor egy törlőkód segítségével ez lehetséges. A törlőkódot le kell menteni, majd ki kell pipálni a „Fenti törlőkód mentéséről gondoskodtam” fület.

A folyamatról bővebb tájékoztatást kaphat a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Oktatási Központ Zrt. Youtube-videójából.

 

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.