Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az vmkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Változás az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló törvényben

Szerző: Pesthy Zsuzsa
2020. június 30.

2020. július 1. napjától hatályba lépő törvénymódosítás alapján új tevékenységgel, új feladattal bővül a területi kamarák szolgáltatási köre.

A jogszabály-módosítás a vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatban közreműködő szervek között említi a gazdasági kamarákat is. Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. §. (4) bekezdése 2020. július 1-jétől hatályba lépő rendelkezéssel a gazdasági kamarákat tájékoztatásnyújtási és információ szolgáltatási hatáskörrel ruházza fel. Ennek keretében az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges általános információkról, a tevékenységek folytatásáról, valamint a képesítéshez, ill. a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről kérhető a jövőben felvilágosítás közvetlenül a gazdasági kamaráktól; ekként a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától.

Korábban az ezekre vonatkozó tájékoztatások a Kormányablakoknál voltak elérhetők, azonban a törvénymódosítás hatálybalépését követően a kereskedelmi és iparkamarák feladat- és hatáskörébe tartozik a szükséges információnyújtás.

A Kormányhivatalok egyéni vállalkozóval kapcsolatosan a tevékenységgel kapcsolatos hatósági ellenőrzéseket folytatják le, biztosítják részükre az elektronikus azonosítási és biztonságos kézbesítési szolgáltatásokat, továbbá ellátják a jogszabályok által hatáskörébe utalt feladatokat.

Kamaránk az illetékes munkatársak útján áll valamennyi érdeklődő szíves rendelkezésére felvilágosítással, információkkal az egyéni vállalkozás keretében folytatott tevékenységek és a hatósági bejelentések, engedélyek kapcsán.

Az egyéni vállalkozók továbbra is a webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését. Ugyancsak a webes ügysegéden nyújthatók be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek. A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain. Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatok - a nyilvántartási szám és adószám alapján - továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/ oldalon. További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető - közölte az adóhatóság.